THOMASSS (logo)

    Pokrowce na kierownicę, które można zastosować w Ford Ranger II (1992 - 1997)

    Inne możliwe nazwy Ford Ranger II: Ranger Raptor

    Ford Ranger II

    Ford Ranger II, produkowany w latach 1992–1997, stanowił ewolucję względem swojego poprzednika, zachowując sprawdzoną konstrukcję, ale wprowadzając szereg udoskonaleń w zakresie stylizacji, komfortu i technologii. W tej generacji Ford postawił na unowocześnienie wizualne i mechaniczne pojazdu, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom rynku i rosnącej konkurencji w segmencie kompaktowych pickupów.

    Modernizacja bez rewolucji

    Druga generacja Rangera nie była zupełnie nową konstrukcją, ale stanowiła głęboką modernizację modelu z lat 80. Ford skupił się na odświeżeniu nadwozia, nadając mu bardziej zaokrąglone linie, które lepiej wpisywały się w stylistykę lat 90. Zmieniono maskę, błotniki, reflektory i atrapę chłodnicy, co nadało Rangerowi bardziej nowoczesny i dynamiczny wygląd. Wnętrze również przeszło metamorfozę — deska rozdzielcza zyskała nowe kształty, a ergonomia stanowiska kierowcy została zauważalnie poprawiona.

    Silniki i osiągi

    Pod maską Rangera II oferowano szeroki wybór jednostek napędowych. Bazową opcją był czterocylindrowy silnik 2.3 l o dobrych parametrach użytkowych i niskim zużyciu paliwa. Dla bardziej wymagających dostępne były silniki V6 – 3.0 l Vulcan oraz mocniejszy 4.0 l Cologne V6, które zapewniały większy moment obrotowy, szczególnie przydatny podczas holowania i jazdy z ładunkiem. Ranger dostępny był z pięciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną, a opcjonalny napęd na cztery koła czynił go zdolnym do pracy w terenie.

    Komfort i funkcjonalność

    Choć Ranger II pozostawał pickupem użytkowym, Ford przywiązywał coraz większą wagę do komfortu jazdy i wygody użytkowania. W zależności od wersji wyposażenia, można było liczyć na takie udogodnienia jak elektryczne szyby, centralny zamek, klimatyzacja czy radioodtwarzacz. Warianty SuperCab oferowały więcej przestrzeni w kabinie oraz opcjonalne składane siedzenia tylne, co czyniło pojazd bardziej wszechstronnym także w użytku rodzinnym.

    Bezpieczeństwo i trwałość

    W połowie lat 90. wzrastały również wymagania dotyczące bezpieczeństwa. Ranger II został wyposażony w poduszkę powietrzną kierowcy (od 1995 r.), wzmocnioną strukturę kabiny oraz opcjonalne systemy ABS. Mimo wprowadzanych ulepszeń w zakresie komfortu i wyglądu, model ten zachował swoją słynną wytrzymałość — stalowa rama, sprawdzone zawieszenie i prostota konstrukcji sprawiały, że pojazd świetnie znosił intensywną eksploatację w różnych warunkach.

    Popularność i dziedzictwo

    Druga generacja Forda Rangera kontynuowała sukces zapoczątkowany przez swojego poprzednika. Model cieszył się dużym uznaniem wśród właścicieli firm, rolników, majsterkowiczów, ale także kierowców szukających praktycznego i niezawodnego auta do codziennego użytku. Dzięki szerokiej gamie wersji, opcji napędu i przystępnej cenie, Ranger II zdobył mocną pozycję na rynku północnoamerykańskim i zbudował solidne fundamenty pod przyszłe generacje.

    Dziś, z perspektywy lat, Ranger II uchodzi za klasycznego pickupa lat 90. — połączenie prostoty, funkcjonalności i trwałości. Dla wielu entuzjastów motoryzacji to właśnie ta generacja pozostaje kwintesencją „prawdziwego” Rangera — jeszcze bez zbędnych gadżetów, ale z duszą i charakterem.

    Wybrane produkty

    Pokrowce na kierownicę
    1 – 1 z 1 przedmiotów
    Przedmiotów na stronie: 12
    Darmowy zwrot towaru
    Bezpłatna dostawa dla każdego zamówienia
    Wysyłka tego samego dnia możliwa nawet do godziny 15:00
    Rabat na drugi i kolejny ten sam przedmiot
    O nas
    O nasKontaktRegulaminPolityka prywatności
    Obsługa klienta
    Czas realizacji zamówieniaDarmowe zwrotyPoradnikiSklepy
    Twoje konto
    LogowanieRejestracjaTwoje zamówieniaKorespondencja
    Kontakt
    +48 789 306 959
    Projekt: GETID Interactive
    Ta strona internetowa może zapisywać pliki „cookies” na Twoim urządzeniu, m.in. po to, aby zapewnić jej prawidłowe wyświetlanie i funkcjonowanie. Więcej informacji o cookies znajduje się tutaj.