THOMASSS (logo)

    Pióra wycieraczek bez ramion, które można zastosować w Volkswagen Taro (1989 - 1997)

    Volkswagen Taro

    Volkswagen Taro to ciekawy epizod w historii niemieckiej marki, będący efektem współpracy z japońskim koncernem Toyota. Produkowany w latach 1989–1997 pickup był w rzeczywistości licencyjną wersją modelu Toyota Hilux, dostosowaną do oferty Volkswagena głównie z myślą o rynku europejskim. Taro miał na celu uzupełnienie oferty niemieckiego producenta o pojazd użytkowy w segmencie, w którym dotąd nie był obecny.

    Powstanie modelu – kooperacja dwóch gigantów

    W drugiej połowie lat 80. Volkswagen poszukiwał sposobu na szybkie wprowadzenie do swojej oferty lekkiego pickupa. Zamiast tworzyć własny projekt od podstaw, zdecydowano się na strategiczne porozumienie z Toyotą. W ramach tej współpracy powstał Volkswagen Taro – niemal bliźniacza kopia Toyoty Hilux, z minimalnymi zmianami stylistycznymi, takimi jak logo i drobne elementy wykończenia.

    Charakterystyka i wersje nadwoziowe

    Taro oferowany był w kilku wariantach nadwozia – jako klasyczny pickup z pojedynczą kabiną, a także jako wersja z podwójną kabiną, która umożliwiała przewóz większej liczby pasażerów. Samochód był dostępny zarówno z napędem na tylną oś, jak i w wersjach 4x4, co czyniło go uniwersalnym narzędziem pracy w różnych warunkach terenowych.

    Silniki i osiągi

    Pod maską Taro montowano sprawdzone jednostki napędowe Toyoty – zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. Największym uznaniem cieszyły się trwałe silniki diesla o pojemności 2.4 litra, znane ze swojej niezawodności i prostoty obsługi. Moc silników nie była imponująca, jednak wystarczająca do pracy w trudnym terenie i przewozu ładunków.

    Produkcja i sprzedaż

    Początkowo Taro produkowany był w Japonii, jednak później montaż przeniesiono do Hiszpanii, gdzie zajmowała się nim firma związana z Volkswagenem. Model ten nie odniósł jednak spektakularnego sukcesu rynkowego – klienci często wybierali oryginalną Toyotę Hilux, uznawaną za bardziej prestiżową i lepiej dopracowaną.

    Znaczenie i dziedzictwo

    Volkswagen Taro nie był przełomem w historii marki, ale odegrał rolę w budowaniu kompetencji koncernu w zakresie pojazdów użytkowych. Po zakończeniu produkcji w 1997 roku, Volkswagen skupił się na rozwijaniu własnych modeli użytkowych, takich jak Amarok, który pojawił się dopiero w 2010 roku i był już całkowicie autorskim projektem.

    Podsumowanie

    Volkswagen Taro pozostaje dziś interesującym przypadkiem badge engineeringu i próbą rozszerzenia portfolio modelowego w nietypowy sposób. Choć nie zdobył dużej popularności, zapisał się w historii jako przykład współpracy ponad kontynentami oraz dowód na to, że nawet tak duże marki jak Volkswagen potrafią sięgać po niestandardowe rozwiązania w odpowiedzi na potrzeby rynku.

    1 – 7 z 7 przedmiotów
    Przedmiotów na stronie: 12
    Darmowy zwrot towaru
    Bezpłatna dostawa dla każdego zamówienia
    Wysyłka tego samego dnia możliwa nawet do godziny 15:00
    Rabat na drugi i kolejny ten sam przedmiot
    O nas
    O nasKontaktRegulaminPolityka prywatności
    Obsługa klienta
    Czas realizacji zamówieniaDarmowe zwrotyPoradnikiSklepy
    Twoje konto
    LogowanieRejestracjaTwoje zamówieniaKorespondencja
    Kontakt
    +48 789 306 959
    Projekt: GETID Interactive
    Ta strona internetowa może zapisywać pliki „cookies” na Twoim urządzeniu, m.in. po to, aby zapewnić jej prawidłowe wyświetlanie i funkcjonowanie. Więcej informacji o cookies znajduje się tutaj.