THOMASSS (logo)

    Pióra wycieraczek bez ramion, które można zastosować w Honda NSX (1990 - 2022)

    Honda NSX

    Honda NSX, produkowana w dwóch generacjach w latach 1990–2022, to jeden z najbardziej ikonicznych samochodów w historii japońskiej motoryzacji. Model ten nie tylko udowodnił, że supersamochód może być niezawodny i przystępny w codziennym użytkowaniu, ale także zyskał status legendy dzięki połączeniu precyzyjnej inżynierii, innowacyjnej konstrukcji i ducha sportów motorowych. NSX – skrót od „New Sports eXperience” – był odpowiedzią Hondy na dominację europejskich producentów w klasie aut sportowych i zaskoczył świat swoją jakością oraz osiągami.

    Pierwsza generacja (1990–2005) – rewolucja z Japonii

    Pierwsza Honda NSX zadebiutowała w 1990 roku jako samochód o nadwoziu coupé z centralnie umieszczonym silnikiem V6 i aluminiową ramą, co czyniło ją pionierem wśród seryjnie produkowanych aut. Za napęd odpowiadał silnik VTEC o pojemności 3.0 litra (a później 3.2 litra), rozwijający moc od 274 do 294 KM, w zależności od wersji. Auto wyróżniało się perfekcyjnym balansem, niską masą i doskonałym prowadzeniem, za co często przypisywano zasługi samemu Ayrtonowi Sennie, który uczestniczył w testach rozwojowych modelu.

    Samochód codzienny, ale z torową duszą

    Jednym z największych atutów NSX-a było to, że mimo sportowego charakteru, mógł być użytkowany na co dzień. Ergonomia, widoczność, niezawodność i komfort jazdy stały na poziomie niespotykanym wśród rywali. W odróżnieniu od włoskich supersamochodów tamtych lat, Honda oferowała spokój ducha – bez obawy o awarie czy wysokie koszty utrzymania.

    Druga generacja (2016–2022) – nowoczesna interpretacja legendy

    Po długiej przerwie, w 2016 roku na rynek trafiła druga generacja NSX-a. Tym razem Honda – a dokładniej jej amerykańska marka Acura – postawiła na nowoczesny napęd hybrydowy. Centralnie umieszczony silnik V6 twin-turbo wspierany był przez trzy silniki elektryczne, z czego dwa odpowiadały za napęd przedniej osi. Łączna moc systemu wynosiła około 581 KM, co przekładało się na przyspieszenie do 100 km/h w około 3 sekundy.

    Zaawansowana technologia i komfort

    Nowa Honda NSX nie tylko oferowała fenomenalne osiągi, ale również zaawansowaną technologię – aktywny system rozdziału momentu obrotowego, precyzyjne zawieszenie adaptacyjne oraz rozbudowany pakiet elektronicznych wspomagaczy jazdy. Wnętrze łączyło sportowy charakter z komfortem, oferując dobrze wyprofilowane fotele, wysokiej jakości materiały i nowoczesne multimedia. To auto, które można było równie dobrze zabrać na tor, jak i na dłuższą podróż autostradą.

    Koniec produkcji, ale nie legendy

    Produkcję NSX-a zakończono w 2022 roku, żegnając model limitowaną wersją Type S. Pomimo zakończenia produkcji, NSX pozostaje jednym z najważniejszych modeli w historii Hondy – symbolem innowacyjności, pasji i ambicji, by rzucić wyzwanie najlepszym. Obie generacje są dziś obiektem pożądania kolekcjonerów i entuzjastów motoryzacji na całym świecie.

    Podsumowanie

    Honda NSX to samochód, który zmienił postrzeganie aut sportowych – udowodnił, że można połączyć ekstremalne osiągi z codzienną funkcjonalnością i trwałością. Od pierwowzoru z lat 90., inspirowanego przez mistrzów Formuły 1, po nowoczesną hybrydową bestię XXI wieku – NSX na zawsze pozostanie ikoną japońskiego kunsztu inżynieryjnego i motoryzacyjnego ducha.

    1 – 12 z 16 przedmiotów
    Przedmiotów na stronie: 12
    Darmowy zwrot towaru
    Bezpłatna dostawa dla każdego zamówienia
    Wysyłka tego samego dnia możliwa nawet do godziny 15:00
    Rabat na drugi i kolejny ten sam przedmiot
    O nas
    O nasKontaktRegulaminPolityka prywatności
    Obsługa klienta
    Czas realizacji zamówieniaDarmowe zwrotyPoradnikiSklepy
    Twoje konto
    LogowanieRejestracjaTwoje zamówieniaKorespondencja
    Kontakt
    +48 789 306 959
    Projekt: GETID Interactive
    Ta strona internetowa może zapisywać pliki „cookies” na Twoim urządzeniu, m.in. po to, aby zapewnić jej prawidłowe wyświetlanie i funkcjonowanie. Więcej informacji o cookies znajduje się tutaj.