Audi RS7 [4G]
Audi RS7 pierwszej generacji, oznaczone jako 4G, zadebiutowało w 2013 roku jako najmocniejsza i najbardziej wyrazista odmiana modelu A7. Łącząc elegancką sylwetkę czterodrzwiowego coupe z brutalną mocą i technologiami rodem z wyścigów, RS7 szybko zyskało uznanie zarówno wśród entuzjastów sportowych aut, jak i klientów oczekujących najwyższego poziomu komfortu i prestiżu.
Stylistyczna ekspresja mocy
RS7 4G bazowało na stylowym Audi A7 Sportback, jednak otrzymało szereg sportowych dodatków, które od razu wyróżniały je na tle bardziej stonowanych wersji. Szersze nadkola, masywny przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza, charakterystyczna osłona chłodnicy z wzorem plastra miodu i tylny dyfuzor z podwójnymi końcówkami wydechu podkreślały jego agresywny charakter. Samochód zachował jednocześnie smukłą linię nadwozia typu fastback, co czyniło go jednym z najładniejszych modeli w gamie Audi.
Silnik V8 o dwóch obliczach
Sercem RS7 była potężna jednostka 4.0 TFSI V8 biturbo, rozwijająca 560 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Napęd quattro i 8-biegowa przekładnia automatyczna Tiptronic pozwalały na rozpędzenie się do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Dla jeszcze bardziej wymagających klientów Audi przygotowało wersję RS7 Performance (od 2016 roku), w której moc wzrosła do 605 KM, a moment obrotowy do 750 Nm dzięki funkcji overboost. Osiągi tej wersji mogły zawstydzić nawet niektóre supersamochody.
Technologia i komfort klasy premium
RS7 4G nie tylko zachwycało osiągami, ale również poziomem wyposażenia. W standardzie lub opcjonalnie dostępne były adaptacyjne zawieszenie, ceramiczne hamulce, aktywny układ wydechowy oraz sportowy mechanizm różnicowy na tylnej osi. Wnętrze oferowało luksusowe wykończenie z najwyższej jakości materiałów, sportowe fotele RS, system MMI z nawigacją oraz bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.
Praktyczność zamknięta w sportowym opakowaniu
Jednym z największych atutów RS7 było to, że mimo swojego sportowego charakteru pozostało autem funkcjonalnym. Przestronne wnętrze mogło komfortowo pomieścić cztery dorosłe osoby, a dzięki dużej tylnej klapie i sporemu bagażnikowi o pojemności 535 litrów, RS7 sprawdzało się również w codziennym użytkowaniu.
Pierwsze RS7 – legenda wśród sportowych fastbacków
Produkcja RS7 4G zakończyła się w 2017 roku, ale model ten na długo pozostanie jednym z najbardziej pamiętnych aut w historii Audi Sport. Doskonale zbalansowane między komfortem, dynamiką a praktycznością, RS7 z tej generacji wyznaczyło nowe standardy dla samochodów typu gran turismo. Dziś wciąż cieszy się dużym uznaniem na rynku wtórnym i pozostaje obiektem pożądania wśród koneserów niemieckiej motoryzacji.