Audi RS7 [C8]
Audi RS7 C8, wprowadzony na rynek w 2019 roku (choć zapowiadany już w 2017), to druga generacja sportowego fastbacka spod znaku czterech pierścieni, który kontynuuje tradycję łączenia luksusu z ekstremalnymi osiągami. W tej odsłonie modelu Audi Sport postawiło na jeszcze większą wszechstronność, technologiczną finezję i stylistykę, która jednoznacznie komunikuje – mamy do czynienia z samochodem wyjątkowym.
Dynamiczny design o szerokich ramionach
RS7 C8 zyskał bardziej muskularną sylwetkę niż jego poprzednik. Auto ma niemal 5 metrów długości, ale dzięki poszerzonym błotnikom (aż o 40 mm w porównaniu do standardowego A7), nisko opadającej linii dachu i agresywnym detalom wygląda niezwykle dynamicznie. Przód zdobi charakterystyczna osłona Singleframe z czarnym grillem w strukturze plastra miodu, a tylna część wieńczona jest ruchomym spoilerem i charakterystycznymi, owalnymi końcówkami wydechu. To samochód, który już na postoju budzi respekt.
Moc hybrydy – V8 i elektryczne wsparcie
Pod maską Audi RS7 C8 znajduje się 4.0-litrowy silnik V8 biturbo wspomagany układem mild hybrid 48V. Łączna moc jednostki napędowej to 600 KM i aż 800 Nm momentu obrotowego. Napęd quattro z aktywnym rozdziałem momentu i 8-stopniowa automatyczna skrzynia Tiptronic zapewniają fenomenalne przyspieszenie – sprint do 100 km/h trwa zaledwie 3,6 sekundy. Audi oferuje także pakiet Dynamic Plus, który pozwala podnieść prędkość maksymalną do 305 km/h.
Technologia z najwyższej półki
RS7 nowej generacji to także pokaz możliwości technologicznych marki. Samochód został wyposażony w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, opcjonalnie dostępne jest również RS sportowe zawieszenie z dynamicznym układem czterech kół skrętnych i aktywnym stabilizatorem. Standardowy napęd na cztery koła wspierany jest przez sportowy mechanizm różnicowy. Wnętrze to nowoczesna przestrzeń oparta o cyfrowy kokpit z rozbudowanym systemem MMI Touch Response, wyświetlaczem RS Monitor i wysokiej klasy nagłośnieniem Bang & Olufsen.
Codzienna funkcjonalność w sportowym wydaniu
Choć RS7 C8 potrafi zawstydzić osiągami wiele egzotycznych aut, nie zapomina o codziennej użyteczności. Czterodrzwiowe nadwozie typu Sportback ułatwia wsiadanie, a bagażnik o pojemności ponad 500 litrów czyni z tego potwora prawdziwego GT. W wersji Performance (od 2022 roku) Audi dodatkowo podniosło moc do 630 KM, zmodyfikowało oprogramowanie skrzyni i zawieszenia, co uczyniło RS7 jeszcze bardziej precyzyjnym na torze – bez utraty komfortu na co dzień.
Nowoczesny potwór z Ingolstadt
RS7 C8 to perfekcyjna mieszanka elegancji i brutalnej siły. Dzięki najnowszym technologiom, wszechstronności i przemyślanej konstrukcji, model ten trafia zarówno do serc pasjonatów mocnych wrażeń, jak i kierowców szukających luksusowego auta na co dzień. To samochód, który nie idzie na kompromisy – równie dobrze wygląda przed operą, jak i na torze wyścigowym.