THOMASSS (logo)

    Ochraniacze na kierownicę, które można zastosować w Alfa Romeo 75 (1985 - 1992)

    Przekierowano z Alfa Romeo Milano

    Inne możliwe nazwy Alfa Romeo 75: Milano

    Alfa Romeo 75

    Alfa Romeo 75 to jeden z ostatnich modeli tej legendarnej włoskiej marki, który powstał w całości według tradycyjnej szkoły projektowania z Arese. Produkowany w latach 1985–1992, był pożegnaniem z klasycznym układem napędowym – silnik z przodu, napęd na tył, skrzynia biegów z tyłu w układzie transaxle. Dla wielu entuzjastów to właśnie 75-ka jest ostatnią „prawdziwą Alfą”, stworzoną przed przejęciem marki przez Fiata. Model ten, choć zaprojektowany jako sedan klasy średniej, zyskał status motoryzacyjnej ikony dzięki wyjątkowej technice i niepowtarzalnemu stylowi.

    Na 75-lecie marki – z rozmachem

    Debiut Alfy 75 przypadł na jubileusz 75-lecia istnienia firmy, co znalazło odzwierciedlenie w samej nazwie modelu. Samochód był rozwinięciem konstrukcji wcześniejszej Giulietty (116), ale z nowoczesnym designem i unowocześnionym wnętrzem. Charakterystyczna, lekko klinowata sylwetka, ostre linie nadwozia i efektownie zintegrowany spoiler w klapie bagażnika sprawiały, że auto wyróżniało się na tle konkurencji lat 80.

    Mechaniczne serce z duszą

    Alfa 75 była dostępna z szeroką gamą silników, w tym klasycznymi rzędowymi czwórkami Twin Spark, słynnym sześciocylindrowym widlastym silnikiem Busso oraz rzadkimi wersjami z turbodoładowaniem. Najbardziej pożądana przez miłośników była Alfa 75 3.0 V6 America – rasowe brzmienie i niesamowita elastyczność tej jednostki zapewniały wrażenia, które trudno było znaleźć w konkurencyjnych sedanach. Dzięki zastosowaniu układu transaxle, czyli umieszczeniu skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego przy tylnej osi, udało się idealnie rozłożyć masę – 50:50 przód/tył. To czyniło z Alfy 75 auto niezwykle dobrze prowadzące się, szczególnie w zakrętach.

    Unikalne rozwiązania techniczne

    Model 75 wyróżniał się nie tylko osiągami, ale też technicznymi smaczkami. Hydrauliczne sprzęgło, tarczowe hamulce montowane przy dyferencjale z tyłu, zawieszenie typu De Dion i elektroniczny wyświetlacz parametrów jazdy w niektórych wersjach – to tylko część elementów, które czyniły z niej technologicznie zaawansowaną maszynę. Wersje Twin Spark wprowadziły również system wtrysku paliwa Bosch Motronic i dwa wałki rozrządu z podwójnym zapłonem, co zapewniało lepszą wydajność i kulturę pracy.

    Sportowy duch w wersji cywilnej

    Alfa Romeo 75 była także obecna w sportach motorowych – szczególnie w wersji Turbo Evoluzione, stworzonej z myślą o homologacji do wyścigów. Dzięki lekkiej konstrukcji, mocnym jednostkom i doskonałemu wyważeniu, model świetnie radził sobie na torze. Dziś te egzemplarze są wyjątkowo cenione przez kolekcjonerów i fanów klasycznej motoryzacji z torowym zacięciem.

    Dziedzictwo i współczesne spojrzenie

    Choć produkcja zakończyła się w 1992 roku wraz z wprowadzeniem Alfy 155 (już z napędem na przednią oś), model 75 pozostaje do dziś jednym z najbardziej pamiętanych samochodów marki. To połączenie surowego, mechanicznego charakteru z włoskim stylem i sportowym rodowodem. Alfa Romeo 75 nie była autem idealnym – potrafiła zaskoczyć kapryśną elektroniką i wymagała zaangażowania – ale właśnie to czyniło ją wyjątkową. W erze coraz bardziej zunifikowanych samochodów, 75-ka przypomina, jak smakowało prawdziwe prowadzenie.

    1 – 4 z 4 przedmiotów
    Przedmiotów na stronie: 12
    Darmowy zwrot towaru
    Bezpłatna dostawa dla każdego zamówienia
    Wysyłka tego samego dnia możliwa nawet do godziny 15:00
    Rabat na drugi i kolejny ten sam przedmiot
    O nas
    O nasKontaktRegulaminPolityka prywatności
    Obsługa klienta
    Czas realizacji zamówieniaDarmowe zwrotyPoradnikiSklepy
    Twoje konto
    LogowanieRejestracjaTwoje zamówieniaKorespondencja
    Kontakt
    +48 789 306 959
    Projekt: GETID Interactive
    Ta strona internetowa może zapisywać pliki „cookies” na Twoim urządzeniu, m.in. po to, aby zapewnić jej prawidłowe wyświetlanie i funkcjonowanie. Więcej informacji o cookies znajduje się tutaj.