THOMASSS (logo)

    Deflektory szyb bocznych, które można zastosować w Honda Prelude I [SN] (1978 - 1982)

    Honda Prelude I [SN]

    Honda Prelude pierwszej generacji, oznaczona symbolem SN, zadebiutowała w 1978 roku jako zupełnie nowy model w gamie japońskiego producenta. Zaprojektowana jako sportowe coupé, miała łączyć elegancję z osiągami i nowoczesną technologią, która w tamtym czasie była domeną droższych samochodów.

    Stylistyka i konstrukcja

    Nadwozie Preluda I wyróżniało się klasycznymi, prostymi liniami charakterystycznymi dla końca lat 70., z długą maską i krótkim tyłem. Design bazował częściowo na popularnej wówczas Hondzie Accord, jednak otrzymał niższy, bardziej dynamiczny profil. Cechą szczególną była niemal panoramiczna tylna szyba oraz dbałość o aerodynamikę – rzadkość w tej klasie.

    Wnętrze i wyposażenie

    We wnętrzu postawiono na komfort i nowoczesność. Jednym z najbardziej innowacyjnych elementów był elektrycznie sterowany szyberdach – pierwszy taki element dostępny w standardzie w japońskim samochodzie. Kokpit zorientowany był na kierowcę, a zestaw wskaźników charakteryzował się dobrą czytelnością. Mimo kompaktowych wymiarów, wnętrze zapewniało przyzwoity komfort dla dwóch osób, choć tylna kanapa była raczej symboliczna.

    Silniki i osiągi

    Pod maską montowano czterocylindrowe jednostki benzynowe o pojemności 1.6 i 1.8 litra z serii EK i EL. Moc w zależności od wersji wynosiła od około 80 do 100 KM, co w połączeniu z lekką konstrukcją nadwozia zapewniało dobre osiągi jak na tamte czasy. Napęd przekazywany był na przednie koła, a skrzynia biegów mogła być manualna (5-biegowa) lub automatyczna (2- lub 3-stopniowa).

    Znaczenie i dziedzictwo

    Honda Prelude SN była pierwszym krokiem w stronę budowania wizerunku marki jako producenta nie tylko niezawodnych, ale też dynamicznych i emocjonujących samochodów. Jej sukces otworzył drogę dla kolejnych generacji Preluda, które z czasem zyskały kultowy status, zwłaszcza wśród miłośników japońskiej motoryzacji. Dziś pierwsza generacja uchodzi za ciekawy klasyk i coraz częściej staje się obiektem zainteresowania kolekcjonerów.

    Ciekawostki

    • Nazwa "Prelude" oznacza wstęp – była to sugestia, że model zapowiada nowy rozdział w historii Hondy.
    • W Japonii model oferowano z kierownicą po lewej stronie, co było nietypowe – zabieg ten miał podkreślić „światowy” charakter samochodu.
    • W ciągu czterech lat produkcji sprzedano ponad 310 tysięcy egzemplarzy.

    Honda Prelude I [SN] to dziś nie tylko ciekawy przykład japońskiego designu z przełomu lat 70. i 80., ale też dowód na to, jak dalekowzroczna potrafi być strategia marki, która na stałe wpisała się w historię motoryzacji.

    Wybrane produkty

    Deflektory szyb bocznych
    1 – 0 z 0 przedmiotów
    Przedmiotów na stronie: 12
    Brak przedmiotów do wyświetlenia
    Darmowy zwrot towaru
    Bezpłatna dostawa dla każdego zamówienia
    Wysyłka tego samego dnia możliwa nawet do godziny 15:00
    Rabat na drugi i kolejny ten sam przedmiot
    O nas
    O nasKontaktRegulaminPolityka prywatności
    Obsługa klienta
    Czas realizacji zamówieniaDarmowe zwrotyPoradnikiSklepy
    Twoje konto
    LogowanieRejestracjaTwoje zamówieniaKorespondencja
    Kontakt
    +48 789 306 959
    Projekt: GETID Interactive
    Ta strona internetowa może zapisywać pliki „cookies” na Twoim urządzeniu, m.in. po to, aby zapewnić jej prawidłowe wyświetlanie i funkcjonowanie. Więcej informacji o cookies znajduje się tutaj.