THOMASSS (logo)

    Kleje (taśmy dwustronne) do lusterek, które można zastosować w Buick Roadmaster I (1936 - 1937)

    Buick Roadmaster I

    Buick Roadmaster I, produkowany w latach 1936–1937, był pierwszym rozdziałem w historii modelu, który przez kolejne dekady stanie się ikoną amerykańskiego luksusu. Stworzony w czasach, gdy motoryzacja wychodziła z kryzysu gospodarczego i wkraczała w erę stylistycznych oraz technologicznych innowacji, Roadmaster był odpowiedzią Buicka na rosnące oczekiwania kierowców poszukujących zarówno komfortu, jak i prestiżu.

    Początek nowej klasy

    Roadmaster pojawił się jako część nowej strategii Buicka, mającej na celu odświeżenie gamy modelowej i wyraźne oddzielenie aut klasy średniej od tych klasy wyższej. Model ten zadebiutował jako luksusowa odmiana Buicka Series 80, bazując na nowej platformie GM C-body, która dawała więcej przestrzeni i lepsze możliwości techniczne. Wyróżniał się większym rozstawem osi (133 cale) i obszernym wnętrzem, co nadawało mu status auta reprezentacyjnego.

    Sercem – silnik Straight-8

    Pod maską Roadmastera I pracował rzędowy ośmiocylindrowy silnik typu Straight-8 o pojemności 5.2 litra, rozwijający 120 KM – imponującą wartość, jak na połowę lat 30. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego jak na tamte czasy gaźnika downdraft i układu zaworowego typu OHV (overhead valve), silnik ten oferował płynną pracę i dobre osiągi. Napęd przenoszony był na tylne koła poprzez trzybiegową manualną skrzynię biegów, a całość zawieszona była na resorach półeliptycznych.

    Stylistyka z klasą

    Stylistycznie Roadmaster I odznaczał się wyraźnie zakrzywioną maską, pionową atrapą chłodnicy i dużymi błotnikami, co wpisywało się w stylistyczny język epoki Art Deco. Linie nadwozia były smukłe i eleganckie, a dostępność różnych wariantów – od sedana po kabriolet – pozwalała klientom dopasować pojazd do własnych preferencji. Charakterystyczne logo z trójdzielną tarczą Buicka zdobiło przód, podkreślając przynależność do wyższej klasy.

    Wyjątkowe wnętrze

    Wnętrze Roadmastera oferowało luksus niespotykany w wielu konkurencyjnych modelach. Znaleźć tam można było drewniane wykończenia, skórzaną tapicerkę oraz rozbudowany zestaw zegarów i wskaźników. Auto było ciche, przestronne i niezwykle wygodne, co sprawiało, że idealnie nadawało się do długich podróży w komfortowych warunkach – cecha, która stanie się znakiem rozpoznawczym Roadmastera na kolejne dziesięciolecia.

    Krótka, ale znacząca obecność

    Choć pierwsza generacja Roadmastera była produkowana tylko przez dwa lata, odegrała ważną rolę w pozycjonowaniu marki Buick jako producenta luksusowych samochodów dostępnych dla szerszego grona klientów. W 1938 roku model ustąpił miejsca nowej wersji, ale fundamenty zostały już mocno osadzone: duży rozmiar, komfort, zaawansowanie techniczne i prestiż.

    Dziedzictwo pioniera

    Buick Roadmaster I to klasyk, który zapoczątkował jedną z najbardziej cenionych linii w historii amerykańskiej motoryzacji. Choć dziś jest rzadko spotykany, wciąż wzbudza szacunek kolekcjonerów i miłośników aut zabytkowych. Jego obecność na drogach była krótka, ale wpływ na markę Buick – ogromny. To właśnie od tego modelu zaczęła się legenda Roadmastera, której echo słychać było aż do lat 90.

    1 – 0 z 0 przedmiotów
    Przedmiotów na stronie: 12
    Brak przedmiotów do wyświetlenia
    Darmowy zwrot towaru
    Bezpłatna dostawa dla każdego zamówienia
    Wysyłka tego samego dnia możliwa nawet do godziny 15:00
    Rabat na drugi i kolejny ten sam przedmiot
    O nas
    O nasKontaktRegulaminPolityka prywatności
    Obsługa klienta
    Czas realizacji zamówieniaDarmowe zwrotyPoradnikiSklepy
    Twoje konto
    LogowanieRejestracjaTwoje zamówieniaKorespondencja
    Kontakt
    +48 789 306 959
    Projekt: GETID Interactive
    Ta strona internetowa może zapisywać pliki „cookies” na Twoim urządzeniu, m.in. po to, aby zapewnić jej prawidłowe wyświetlanie i funkcjonowanie. Więcej informacji o cookies znajduje się tutaj.