THOMASSS (logo)

    Kleje (taśmy dwustronne) do lusterek, które można zastosować w Porsche 911 [Carrera 3.2] (1984 - 1989)

    Porsche 911 [Carrera 3.2]

    Porsche 911 Carrera 3.2, produkowane w latach 1984–1989, to ostatnia odsłona klasycznej serii G, która zachowała charakterystyczną sylwetkę i ducha oryginalnej 911, jednocześnie oferując znacznie ulepszoną technologię i osiągi. Model ten stanowił pomost między surowym, analogowym światem wcześniejszych 911, a bardziej nowoczesną erą, którą zapoczątkowało późniejsze 964. Dla wielu entuzjastów to właśnie Carrera 3.2 uosabia idealny balans między klasyczną formą a nowoczesną użytecznością.

    Nowe serce klasyka

    Najważniejszą zmianą była zupełnie nowa jednostka napędowa – sześciocylindrowy, chłodzony powietrzem bokser o pojemności 3,2 litra. Mimo podobieństw konstrukcyjnych do wcześniejszych silników, jednostka ta została znacząco przeprojektowana i oferowała od 207 KM (Europa) do 231 KM (wersje bez katalizatora). Dzięki zastosowaniu elektronicznego wtrysku paliwa Bosch Motronic, silnik zapewniał lepszą ekonomikę, bardziej liniowe przyspieszenie i zwiększoną niezawodność.

    Lepsze osiągi, większa przyjemność

    Porsche 911 Carrera 3.2 rozpędzało się do 100 km/h w czasie około 5,5–6 sekund, co czyniło je jednym z najszybszych samochodów sportowych swoich czasów. Prędkość maksymalna przekraczała 240 km/h. Równie imponujące było prowadzenie – samochód nadal zachowywał tylnosilnikowy układ napędowy, ale z udoskonalonym zawieszeniem i większymi hamulcami, co pozwalało na pewne i emocjonujące prowadzenie nawet w wymagających warunkach.

    Nadwozie i wersje

    Model oferowany był w trzech podstawowych wariantach: coupe, targa oraz kabriolet. Charakterystyczne dla serii G były czarne zderzaki z harmonijkowymi wstawkami, poszerzone nadkola oraz klasyczne felgi Fuchs. Carrera 3.2 była również dostępna z pakietem Turbo-look (tzw. M491), który oferował wygląd wersji Turbo, w tym poszerzenia nadwozia, większe hamulce i zawieszenie, ale bez doładowania.

    Skrzynie biegów i komfort jazdy

    W pierwszych latach produkcji stosowano skrzynię 915 – znaną z wcześniejszych modeli, lecz dość wymagającą w obsłudze. Od 1987 roku wprowadzono nowoczesną skrzynię biegów G50, która znacząco poprawiła precyzję zmiany przełożeń i podniosła komfort codziennego użytkowania. Wnętrze oferowało klasyczny układ zegarów, dobre wykonanie i – jak na sportowy samochód – zaskakująco praktyczne rozwiązania, w tym niewielkie tylne siedzenia i relatywnie pojemny bagażnik z przodu.

    Trwałość i wartość kolekcjonerska

    Carrera 3.2 uchodzi za jeden z najbardziej niezawodnych modeli 911. Dobrze utrzymane egzemplarze potrafią przejechać setki tysięcy kilometrów bez poważnych problemów mechanicznych. Dzięki temu oraz ikonicznemu wyglądowi i emocjom, jakie zapewnia za kierownicą, model ten cieszy się ogromnym uznaniem wśród kolekcjonerów. Szczególnie cenione są wersje z końca produkcji, wyposażone w skrzynię G50.

    Dziedzictwo i znaczenie

    Porsche 911 Carrera 3.2 zamknęło ważny rozdział w historii modelu – ostatni przed erą wspomagania kierownicy, ABS i pełnej elektroniki. To właśnie ten model utrwalił status 911 jako sportowego auta zdolnego do codziennego użytku, nie tracąc przy tym nic ze swojego charakteru. Dziś uchodzi za jeden z najlepszych wyborów dla tych, którzy szukają klasycznego Porsche z prawdziwego zdarzenia, ale z nowoczesną niezawodnością i osiągami.

    1 – 0 z 0 przedmiotów
    Przedmiotów na stronie: 12
    Brak przedmiotów do wyświetlenia
    Darmowy zwrot towaru
    Bezpłatna dostawa dla każdego zamówienia
    Wysyłka tego samego dnia możliwa nawet do godziny 15:00
    Rabat na drugi i kolejny ten sam przedmiot
    O nas
    O nasKontaktRegulaminPolityka prywatności
    Obsługa klienta
    Czas realizacji zamówieniaDarmowe zwrotyPoradnikiSklepy
    Twoje konto
    LogowanieRejestracjaTwoje zamówieniaKorespondencja
    Kontakt
    +48 789 306 959
    Projekt: GETID Interactive
    Ta strona internetowa może zapisywać pliki „cookies” na Twoim urządzeniu, m.in. po to, aby zapewnić jej prawidłowe wyświetlanie i funkcjonowanie. Więcej informacji o cookies znajduje się tutaj.