THOMASSS (logo)

    Mieszki, które można zastosować w Nissan Skyline [R31] (1985 - 1989)

    Nissan Skyline [R31]

    Nissan Skyline R31, produkowany w latach 1985–1989, to ósma generacja tej legendarnej japońskiej serii. Choć często pozostaje w cieniu swoich bardziej znanych następców, R31 odegrał kluczową rolę w rozwoju technologii oraz w przygotowaniu gruntu pod powrót kultowego GT-R w kolejnej generacji. To właśnie ten model zaprezentował światu nowoczesne rozwiązania i odświeżoną sylwetkę, łącząc komfort codziennego użytkowania z potencjałem sportowej jazdy.

    Design: klasyka lat 80.

    Stylistycznie R31 wpisywał się idealnie w estetykę końcówki lat 80. – kanciaste linie nadwozia, prostokątne reflektory i szeroka, pozioma atrapa chłodnicy nadawały mu poważny i techniczny wygląd. Skyline R31 był oferowany w różnych wersjach nadwoziowych: sedan, coupe oraz kombi. Warianty te różniły się detalami, ale wszystkie prezentowały tę samą, zdecydowaną linię projektową. Warto również wspomnieć o unikalnej wersji Passage GT z czterodrzwiowym nadwoziem i luksusowym wyposażeniem.

    Nowoczesne silniki i wprowadzenie RB

    To właśnie w Skyline R31 po raz pierwszy pojawiła się legendarna rodzina silników RB. Największą sławę zdobył sześciocylindrowy rzędowy motor RB20DET – 2.0 litra pojemności, turbodoładowanie i podwójny wałek rozrządu DOHC. Wersja ta oferowała doskonałe osiągi i kulturę pracy, będąc zapowiedzią tego, co miało nadejść w modelu R32. R31 dostępny był również z silnikami z serii CA oraz innymi wersjami RB – zarówno wolnossącymi, jak i doładowanymi.

    Innowacje technologiczne

    Nissan Skyline R31 został wyposażony w szereg zaawansowanych rozwiązań, jak na swoje czasy. Wyróżniał się m.in. systemem HICAS (High Capacity Actively Controlled Steering) – tylną osią skrętną, która poprawiała stabilność i zwrotność przy wyższych prędkościach. Ponadto pojazd oferował niezależne zawieszenie wszystkich kół, elektroniczne systemy kontroli silnika oraz zaawansowane, jak na lata 80., panele wskaźników w wersjach sportowych.

    Wersje specjalne i motorsport

    Wersja GTS-R, wprowadzona w 1987 roku jako homologacyjna odmiana dla wyścigów grupy A, była najbardziej ekstremalnym wariantem R31. Napędzana przez silnik RB20DET-R, dysponowała zwiększoną mocą i zmodyfikowanym układem dolotowym oraz wydechowym. GTS-R wyróżniał się również aerodynamicznym bodykitem i ciemnoniebieskim lakierem. Wyprodukowano tylko około 800 egzemplarzy tej wersji, co czyni ją obecnie rarytasem kolekcjonerskim.

    Miejsce w historii Skyline’a

    Mimo że R31 nie doczekał się wersji GT-R, stanowił pomost między klasycznym charakterem wcześniejszych generacji a nowoczesnym duchem, który miał w pełni rozkwitnąć w R32. Debiut serii RB, system HICAS oraz eksperymenty z elektroniką uczyniły z R31 samochód przejściowy, lecz istotny – zarówno dla inżynierów Nissana, jak i dla fanów tej serii.

    Podsumowanie

    Nissan Skyline R31 to generacja, która może być dziś niedoceniana, ale bez niej nie byłoby wielkiego powrotu GT-R w 1989 roku. To model, który połączył tradycję z nowoczesnością, eksperymentował z nowymi rozwiązaniami i otworzył drzwi do ery prawdziwych japońskich samochodów sportowych, jakie zdominowały lata 90. Dla miłośników klasycznej japońskiej motoryzacji, R31 pozostaje wyjątkowym punktem w historii Skyline’a.

    Wybrane produkty

    Mieszki
    1 – 2 z 2 przedmiotów
    Przedmiotów na stronie: 12
    Darmowy zwrot towaru
    Bezpłatna dostawa dla każdego zamówienia
    Wysyłka tego samego dnia możliwa nawet do godziny 15:00
    Rabat na drugi i kolejny ten sam przedmiot
    O nas
    O nasKontaktRegulaminPolityka prywatności
    Obsługa klienta
    Czas realizacji zamówieniaDarmowe zwrotyPoradnikiSklepy
    Twoje konto
    LogowanieRejestracjaTwoje zamówieniaKorespondencja
    Kontakt
    +48 789 306 959
    Projekt: GETID Interactive
    Ta strona internetowa może zapisywać pliki „cookies” na Twoim urządzeniu, m.in. po to, aby zapewnić jej prawidłowe wyświetlanie i funkcjonowanie. Więcej informacji o cookies znajduje się tutaj.