THOMASSS (logo)

    Nissan Skyline [C110] (1972 - 1977)

    Nissan Skyline generacji C110, znany także pod przydomkiem „Kenmeri”, był produkowany w latach 1972–1977 i stanowił przełomowy etap w historii tej japońskiej legendy motoryzacji. Była to czwarta generacja modelu Skyline, która nie tylko odznaczała się zupełnie nowym stylem nadwozia, ale także wpisała się na stałe w świadomość fanów dzięki kultowej kampanii reklamowej oraz pojawieniu się legendarnej wersji GT-R.

    Nowoczesna sylwetka i „Ken & Mary”

    Skyline C110 zrywał ze stylistyką poprzednika, oferując bardziej zaokrąglone linie, muskularne nadkola i dynamicznie opadający tył. Charakterystyczne, podwójne tylne lampy i długie maski nadawały mu sportowego charakteru, który szybko zdobył uznanie zarówno w Japonii, jak i na rynkach zagranicznych. Przydomek „Kenmeri” pochodzi od bohaterów kampanii reklamowej – fikcyjnej pary Ken i Mary – którzy symbolizowali wolność, młodość i jazdę w plenerze. Ta strategia marketingowa odniosła ogromny sukces, czyniąc model rozpoznawalnym w całym kraju.

    Różnorodność wersji nadwoziowych

    Skyline C110 był oferowany w kilku konfiguracjach: jako czterodrzwiowy sedan, dwudrzwiowe coupe i pięciodrzwiowe kombi. Szczególnie coupe zdobyło uznanie wśród miłośników sportowych samochodów za swoją linię i proporcje, które do dziś uznawane są za jedne z najbardziej klasycznych w historii Skyline’a.

    Oferta silnikowa i wersja GT-R

    Gama jednostek napędowych obejmowała silniki rzędowe czterocylindrowe oraz sześciocylindrowe, w tym popularny silnik L20 o pojemności 2.0 litrów. Jednak to wersja GT-R (oznaczenie kodowe KPGC110) była najbardziej pożądana. Wyposażona w legendarny silnik S20 – rzędową sześciocylindrówkę DOHC o mocy 160 KM – GT-R była techniczną perłą tej generacji. Niestety, z uwagi na zmieniające się normy emisji spalin i kryzys paliwowy lat 70., wyprodukowano jedynie 197 egzemplarzy tego modelu, co czyni go dziś jednym z najrzadszych i najbardziej poszukiwanych japońskich klasyków.

    Dziedzictwo i wpływ na przyszłość

    Mimo że GT-R z serii C110 nie odniosła sukcesu sprzedażowego, to jej istnienie podtrzymało ducha wyścigowego Skyline’a. Wersja GT-R na wiele lat zniknęła z oferty, by powrócić dopiero w 1989 roku jako R32. Skyline C110 natomiast pozostawił po sobie trwały ślad w historii motoryzacji, łącząc sportowe ambicje z komfortem użytkowania na co dzień.

    Podsumowanie

    Nissan Skyline C110 to nie tylko samochód – to symbol epoki, która łączyła marzenia o wolności z japońską precyzją i innowacją. Dzięki ikonicznej sylwetce, rzadkiej wersji GT-R i kultowej kampanii reklamowej, generacja Kenmeri na zawsze zapisała się w historii jako jedno z najważniejszych ogniw w rozwoju linii Skyline.

    1 – 12 z 63 przedmiotów
    Przedmiotów na stronie: 12
    Darmowy zwrot towaru
    Bezpłatna dostawa dla każdego zamówienia
    Wysyłka tego samego dnia możliwa nawet do godziny 15:00
    Rabat na drugi i kolejny ten sam przedmiot
    O nas
    O nasKontaktRegulaminPolityka prywatności
    Obsługa klienta
    Czas realizacji zamówieniaDarmowe zwrotyPoradnikiSklepy
    Twoje konto
    LogowanieRejestracjaTwoje zamówieniaKorespondencja
    Kontakt
    +48 789 306 959
    Projekt: GETID Interactive
    Ta strona internetowa może zapisywać pliki „cookies” na Twoim urządzeniu, m.in. po to, aby zapewnić jej prawidłowe wyświetlanie i funkcjonowanie. Więcej informacji o cookies znajduje się tutaj.